Az iskolánk mindig nagy hangsúlyt fordított a tehetséges tanulókkal való foglalkozásra, de ez általában egy-egy szakterületet érintett egy oktatóval.
Ebben az évben először indította el iskolánk tehetséggondozó programját “Agymenők” címmel az alsó tagozatban.
Egy munkacsoportot alakítottunk, mely alsós pedagógusokból áll. Célul tűztük ki, hogy egy komplexebb fejlesztést valósítunk meg. A gyerek egész személyiségét fejlesztjük a különböző területek fejlesztése által. A programban résztvevő gyerekek kiválasztásában a Torrance-tesztet használtuk. Ez a pszichológia teszt a kreativitási jellemzőket méri. Természetesen figyelembe vettük az osztályfőnökök véleményét, értékelését, mivel ők ismerik a legjobban a tanulókat. Így választottuk ki a 3. és 4.osztályos tanulók közül, azokat, akik mindezek alapján a legalkalmasabbnak mutatkoztak. Osztályonként öt-öt tanulót.
A programban résztvevő oktatók: Almásiné Szentjóbi Ildikó, Fekete Zsuzsanna, Ivánka Tóth Éva, Nagy Lajosné. Meghatároztuk melyek azok a képességterületek, amelyeket leginkább fejleszteni érdemes.Kiválasztottuk a témákat, összeállítottuk a munkatervet. A következő műveltségterületeket választottuk: nyelvi játékok, hagyományok ápolása, önismeret- drámajátékok és művészetek. Havonként egy foglalkozást tartunk, mely másfél órás.Célunk nem kizárólag ismereteket átadni, hanem olyan módszereket alkalmazni, amely a képességek sikeres, eredményes kibontakoztatását szolgálja. Például önismereti, együttműködési és drámajátékok, kooperatív munkaforma alkalmazása.
Nagy lelkesedéssel indítjuk e programot!
Október közepén volt első foglalkozásunk, a gyerekek nagy izgalommal várták. Nagyon sok, a megszokottól eltérő nyelvi játékot kipróbáltak. Jó hangulatú, élménydús, mozgalmas délutánt töltöttek el úgy, hogy közben új ismeretekkel
gazdagodtak.
Almásiné Szentjóbi Ildikó